گروه آموزش کامپیوتر مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر

این وبلاگ توسط گروه کامپیوترشاخه کاردانش راه اندازی شده وبه معرفی و آموزش استانداردهای شاخه کاردانش می پردازد.

گروه آموزش کامپیوتر مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر

این وبلاگ توسط گروه کامپیوترشاخه کاردانش راه اندازی شده وبه معرفی و آموزش استانداردهای شاخه کاردانش می پردازد.

کامپیوترها از این پس تندتر روشن می شوند

شرکت اینتل (Intel) فناورى تازه‌ای بنام رابسون (Robson) را معرفى کرده که مى‌تواند زمان کلافه کننده‌ی بوت شدن کامپیوترها را کاهش دهد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، فناورى رابسون از یک نرم‌افزار و یک حافظه‌ی فلش (Flash Memory) تشکیل شده که با نصب و کارگذارى آن‌ها بر روى کامپیوتر، داده‌ها و برنامه‌هاى کاربردى به سرعت از هارد دیسک کامپیوترها به کارت حافظه‌ی فلش و نرم‌افزار اینتل منتقل مى‌شود.
حافظه فلش بسیار سریع‌تر از هارد دیسک عمل مى‌کند، از این رو زمان لازم براى شروع و راه‌اندازى کار کامپیوتر بسیار کاهش مى‌یابد. دارندگان لپ تاپ‌ها براى استفاده از این فناورى مى‌توانند از باترى‌هاى با عمر طولانى استفاده کنند، چراکه این فناورى سبب عملکرد سریع‌تر هارد و در نتیجه مصرف بالاتر باترى مى‌شود.
مقدار حافظه‌ی کارت رابسون از ‌٦٤ مگابایت تا ‌٤ گیگابایت متغیر است. با افزایش ظرفیت حافظه، رابسون مى‌تواند داده‌ها و هم‌چنین برنامه‌هاى کاربردى بیشترى را از هارد درایو منتقل کند و در نتیجه اطلاعات زیادى در حافظه قرار مى‌گیرد و میزان انتقال اطلاعات با سرعت بیشترى اتفاق مى‌افتد.
این فناورى چندى پیش در بنگاه توسعه‌اى اینتل در تایپه به نمایش گذاشته شد و هنوز مشخص نیست اینتل چه زمانى این فناورى را به بازار عرضه خواهد کرد.
به زودى سامسونگ و مایکروسافت نیز یک نمونه آزمایشى از هارد درایوى که شامل یک حافظه‌ی فلش ‌١ گیگا بایتى در درون خود است و هم‌چنین میزان مصرف برق را کاهش مى‌دهد، به نمایش مى‌گذارند. در این نمونه‌ی آزمایشى اطلاعات وارد شده (کلمات، عکس‌ها، موزیک‌ها و...) در حافظه فلش نوشته مى‌شوند.
گفتنی است با این که اینتل در حال توسعه نرم‌افزار رابسون است، حافظه‌هاى فلش استفاده شده از سایر شرکت‌ها تهیه مى‌شود. رابسون هم‌اکنون با حافظه‌هاى فلش NAND محصول شرکت‌هاى سامسونگ، توشیبا و... پشتیبانى مى‌شود .

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:31

سلام
سایت خیلی خةبیه مطالبش جالب
انشاالله موفق شین
بای

شما لطف دارید ، از اینکه از وبلاگ ما رو دیدید متشکرم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد