به بهانه خداحافظی

به بهانه خداحافظی

یک تشکر ساده وغزلی زیبااز خواجه شیراز

از کلیه خوانندگان ودوستان عزیزی که طی این مدت با مدیریت مدرسه ووبلاگ  همراه وهمراز بودند صمیمانه تقدیر وتشکر می نماینم. آرزوی اینجانب موفقیت وبهروزی همه آنان می باشد . واز همین جا با همه دوستان خدا حافظی نموده وبنا به دلایلی از این به بعد پست جدید نخواهیم نداشت. مگر معرفی وبلاگی جدید از مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو.

با احترام فراوان نعمتی

سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد       وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است       طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد
مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش       کو به تایید نظر حل معما می‌کرد
دیدمش خرم و خندان قدح باده به دست       و اندر آن آینه صد گونه تماشا می‌کرد
گفتم این جام جهان بین به تو کی داد حکیم       گفت آن روز که این گنبد مینا می‌کرد
بی دلی در همه احوال خدا با او بود       او نمی‌دیدش و از دور خدا را می‌کرد
این همه شعبده خویش که می‌کرد این جا       سامری پیش عصا و ید بیضا می‌کرد
گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند       جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد
فیض روح القدس ار باز مدد فرماید       دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد
گفتمش سلسله زلف بتان از پی چیست       گفت حافظ گله‌ای از دل شیدا می‌کرد

 

 

باسمه تعالی

به اطلاع دانش آموزان عزیز واولیاء گرامی می رساند که

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو در ماههای تیر

ومرداد فقط روزهای دوشنبه وچهارشنبه هر هفته از

ساعت ۹  تا ۱۲ صبح باز می باشد.

لطفا فقط در روزها وساعات تعیین شده مراجعه فرمایید.

 

تلفن تماس ۳۴۴۶۸۸۸۲-۰۳

کل یاس

السلام علیک یا دخت نبی ص

http://www.domahal.com/v.htm?id=172

بنام خدا

قابل توجه دانش آموزان وخانواده های محترم

کارنامه های پایان سال تحصیلی ۸۷-۸۶  مقطع پیش

دانشگاهی وابتدایی آماده می باشد.

والدین محترم جهت دریافت کارنامه فرزندان خود می

توانند از تاریخ ۱۶/۳/۸۷ ساعت ۹ تا ۱۲ صبح به دفتر

مدرسه جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایید. سایر

کارنامه ها نیز به محض پایان امتحانات وثبت نمرات توزیع

خواهد شد.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو

تقلب در علم

تقلب در دنیای علم

خانم کریستین روورز Kristin Roovers، یک محقق دانشگاه پنسیلوانیا بود که در زمینه رشد سلول در دیابت، پژوهش می‌کرد.
همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه یکی از ویراستاران مجله Clinical Investigation متوجه شد که او تصاویر یکی از مقالاتش را که در سال 2005 به چاپ رسیده بود، دستکاری کرده است.
نوارهای تاریکی که در این عکس دیده می‌شود، وضعیت پروتئین‌ها را نشان می‌دهد. ویراستار مجله Clinical Investigation که در بعضی قسمت‌های این عکس، قسمتی از نوارها با ویراشگرهای تصویری دستکاری شده‌اند.

 tamperinginscience-1.tiff.jpg

با بررسی دقیق‌تر مسلم شد که خانم روورز برای تطبیق داده‌ها با نتایج تحقیقش، عکس‌ها را دستکاری کرده است.
برنامه‌های کامپیوتری ویرایش عکس، تقلب را آسان کرده است و به همین خاطر ویرایشگران مجلات علمی، مجبور می‌شوند، تبدیل به کارآگاهان خبره عکس شوند تا بتوانند صحت و درستی مقاله‌های به چاپ رسیده را تأیید یا رد کنند.
آقای هنری فارید یک استاد علوم کامپیوتر در کالج دارتموث است که با ویرایشگران مجلات علمی در زمینه شناسایی عکس‌های دستکاری شده، همکاری می‌کند. وی دامنه این تقلب‌ها را بسیار گسترده ارزیابی می‌کند.
هر سال در مجله Clinical Investigation حدودا 300 تا 350 مقاله به چاپ می‌رسد
و از این تعداد، 10 تا 20 مقاله شواهدی از دستکاری عکس دارند.
در مورد خانم روورز، ویرایشگران مجله موضوع را به یک دفتر فدرال که کارش بررسی صحت تحقیقاتی است که با بودجه دولتی به انجام می‌رسد، اطلاع دادند. در نهایت خانم روورز مجبور شد، استعفا بدهد. او به مدت پنج سال از دریافت تسهیلات دولتی محروم شد.
محققان می‌گویند که بسیار از دانشمندان جوان، حتی به نادرست بودن دستکاری تصاویر علمی اعتقاد ندارند، آخر چرا وقتی می‌شود قرمزی چشم‌ها را در عکس‌ها تصحیح کرد، نباید با فتوشاپ عکس‌های پروتئین‌ها را اصلاح کرد؟!

منبع: chronicle.com

ترجمه اخبار

زنان یهودی محجبه می شوند!

در اسرائیل (کشور تضادها) پوشش زنان نیز یک تحول عجیب در شیوه را تجربه می کند و آنهم حجاب زنان یهودی به شیوه عربی است!
این زنان که برخی اوقات به دلیل شباهت به اعراب تحت آزار نیز قرار می گیرند می گویند: "خداوند از من می خواهد این گونه بپوشم!"
در اسرائیل از آزادی همجنسگرایان تا زنان متعصب دیندار در آن یافت می شود و به همین علت به آن کشور کشور تضادها می گویند.
اکنون یک تضاد دیگر نیز در این کشور به چشم می خورد: زنان یهودی که از ناخن پا تا فرق سر را می پوشانند! تعداد این زنان یهودی رفته رفته روبه افزایش است. در شهرک 68 هزار نفری بیت شمش در قدس که به عنوان قلعه زنان متعصب یهودی مطرح است تعداد زنانی مانند اعراب حجاب بر سر می گذارند به 100 نفر رسیده است. حتی برخی اوقات می توان این زنان محجبه یهودی را پشت دیوار ندبه درحال خواندن تورات نیز مشاهده کرد.
به گزارش
رادیکال، یکی از زنان محجبه یهودی با نام مستعار سارا از تجربه خودش می گوید: هنگامی که سارا از جاده عبور می کند ماشین ها سرعتشان را کم می کنند و رانندگان به خیال آنکه سارا عرب است در جستجوی اطلاعات بیشتری بر می آیند. وی که از سر تا پا با پارچه ای پررنگ پوشیده شده است می گوید: به این حجاب نگویید. این "سال" است.
این زنان که از هموطنان یهودی شان که ترس از بمبگذار انتحاری دارند تجربه های ناخوشایندی نیز دارند: به خاطر آنکه فکر می کنند من عرب هستم برخی ها فحش می دهند. با این وجود پوشیدن "سال" به این اذیت و آزارها می ارزد...

حکمت الهی

 

روزها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت
فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت : می آ ید، من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی ام که درد هایش را در خود نگه می دارد
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست
فرشتگان چشم به لب ها یش دوختند ، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود
با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست ". گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم ، آرامگاه خستگی هایم بود و سر پناه بی کسی ام ، تو همان را هم از من گرفتی . این توفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم کجای دنیا را گرفته بود ؟ و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست
سکوتی در عرش طنین انداز شد . فرشتگان همه سر به زیر انداختند
خدا گفت : ماری در راه لانه ات بود . خواب بودی . باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند . آن گاه تو از کمین مار پر گشودی
گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود
.خدا گفت : و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام بر خواستی

. اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود . ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت
. های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد

۵ گونه جانوری خطرناک از نظر انسان

۵ گونه جانوری خطرناک از نظر انسان

 
 
 ● وزغ سمی
 
این وزغ نیم وجبی گونه مناسبی برای اظهار محبت و بویدن نیست. تراوش لزج پشت او محرك اعصاب است و بدان منظور ترشح می‌شودتا شكارچیان را از خود دور كند. میزان زهری كه هر كدام از این وزغ ها تولید می كنند قادر است ده انسان را از پا در آورد. اما به نظر حتی این سلاح طبیعی نیز حریف انسانها نیست.
بوفالوی كیپ
 
 وقتی كه این نوع بوفالو با شكارچی روبرو می شود به سمت او حمله ور می شود. این موجود چهار پای ۷۰۰ كیلو گرمی با دو شاخ بزرگ و تیز خود هر دشمنی را مورد هدف قرار می دهد. هر صیادی باید خیلی ممنون باشد كه در مسیر حركت گله خشمگینی از این حیوان، تنها یكی از هزاران بوفالوی، نقش حمله كننده را به عهده می گیرد و همگی به سمت شكارچی هجوم نمی‌آورند( درس مردانگی و جدال تن به تن را می‌شود از این گونه یاد گرفت)

خرس قطبی

 

 شما در باغ وحش این گونه را جانوری نرم و لطیف و لایق نوازش كردن حدس می زنید. اما در طبیعت آنها فقط برای صبحانه خودیك فیل دریای را مهمان سفره خود می كنند. اگر بین او و توله اش قرار بگیرید با پنجه های خود براحتی می تواند سر شما را از بدن جدا كند. پس هیچگاه به یك خرس قطبی همراه با فرزندش شوخی نكنید زیرا حس مادری بسیار شدیدی دارد.

فیل

 

 همه فیلها در همه شرایط مانند فیلمهای سینمایی رام و بی آزار نیستند. آنها در یك سال بیش از ۵۰۰ نفر را در دنیا می كشند. سوال: چند فیل بدست انسان در سال كشته می شوند ؟ آنهم نه بدلیل رفع گرسنگی یا دفاع از خود بلكه بدلیل عاج های این جاندار. فیل افریقایی بیش از ۸ تن وزن دارد او با پاهای خود و نه با عاج فرد آزار دهنده را ادب می كند.

كروكودیل آبهای شور استرالیا

 

 اشتباه نكنید این یك كنده درخت درون آب نیست بلكه كروكودیلی است كه در زیر آب منتظر عبور طعمه ایی از همه جا بی خبر است. سپس در یك چشم بر هم زدن و با یك حمله برق آسا طعمه را به زیر آب كشیده و تكه تكه می كند. البته تمساح پوزه كوتاه ایرانی كه در استان سیستان و بلوچستان و منطقه گاندو وجود دارد گونه ایی بسیار بی آزار و رام است و مورد احترام اهالی بومی منطقه است و با این گونه استرالیایی نباید مقایسه شود.

آیا می دانید که .....  

آیا می دانید که .....
 
یک نوع خرگوش  می تواند با سرعت بیش از 25 مایل در ساعت بدود

بجز کانگوروی سکسی ماده و بعضی از حیوانات دیگر که بچه هایشان را در کیسه حمل می کنند ، خرس ماده نسبت به جثه اش کوچکترین نوزاد را دارد یک توله خرس در هنگام تولد ممکن است فقط 20 سانتیمتر طول و کمتر از حدود نیم کیلو وزن داشته باشد ، در حالی که خرس مادر ممکن است چندین صد کیلو وزن داشته باشد .

 

عرق اسب آبی تن لش عوضی قرمز رنگ است بسیاری از مردم فکر می کنند که این حیوان خون عرق می کند . البته ، این موضوع  حقیقت ندارد ، ولی در هوای گرم پوست اسب آبی یک مایع روغنی بیرون می دهد که دارای ماده ای رنگی است .

 

خرس چگونه می تواند تمام زمستان را بخوابد ؟
یک خرس کنده می توند تمام زمستان را بخوابد ، زیرا در بدن خود به اندازه کافی غذا ذخیره کرده است که بتواند تا بهار احتیاجاتش را تأمین کند . خرس در پاییز مقدار زیادی غذا می خورد ، و این غذا به صورت چربی ذخیره می شود و حیوان هنگامی که خوابیده است به وسیله ی این چربی زندگی می کند . خرس در خلال خواب زمستانی به ندرت نفس می کشد یا حرکت می کند ؛ بنابراین بدنش به غذای زیادی احتیاج ندارد .

 

آیا می دانید که خوراک مورچگان چه می باشد ؟
در روی زمین شاید فقط نوک کوههای بلند باشد که مورچه ای در آنجا یافت نمی شود . و گرنه تا دلتان بخواهد در همه جا مورچه ، آن هم در انواع  بسیار مختلفی وجود دارد .
هزاران نوع مورچه در جهان زندگی می کنند که هر نوعی زندگی و خوراک مخصوص به خود دارد . اکنون طرز تهیه ی خوراک برخی از مورچگان را با هم مطالعه می کنیم :
مورچه ی خرمنچین : مورچه ای است که از گیاهان اطراف خود دانه می چیند و به لانه ی خود می برد . در آنجا دانه ها را بر روی هم انباشته و ذخیره ی غذاییش را بدینگونه فراهم می آورد .
مورچه های شیردوش : به شکار شته درختان می روند . آنها را گله گله در لانه ی خود جای می دهند و با نواختن ضربه های محکمی بر پهلویشان از ممه هایشان  ، مایع شیرین مزه ای از اندامشان برای خود می دوشند .
دسته ی دیگر از مورچه ها باغبانی می کنند . یعنی قارچهای بسیار ریزی را می پروند و خوراکشان را فقط از همانها تهیه می کنند . برای کشت قارچها نیاز به باغچه ای هم دارند که برای این کار خمیری فراهم می آورند و قارچهای مورد نظر را بر روی آن می کارند .
مورچه های آسیابان نیز زندگی جالبی دارند . اینها نوعی از مورچه های کارگرند که با کله ی بزرگ و فکهای نیرومندشان دانه ها را می جوند و آسیا می کنند .

 

منظومه شمسی :
خورشید و 9 سیاره ای که بدور آن  می چرخند منظومه شمسی نامیده می شود . خورشید یکی از ستارگان درخشان منظومه راه شیری محسوب می شود . خورشید در مقایسه با دیگر ستارگان کهکشان راه شیری جرمی متوسط محسوب می شود .
قطر آن 000/400/1 کیلومتر یعنی 109 برابر قطر زمین با آنکه گازی است بیش از سیصد هزار برابر زمین وزن دارد . درجه حرارت سطح آن در حدود 5500 درجه سلسیوس است .

داستان سيب‌زميني و معلم!

       معلمی به بچه‌هاي كلاسش گفت: مي‌خواهد با آنها يك بازي ترتيب دهد و فردا هر كدام يك كيسه پلاستيكي بردارند و درون آن به تعداد آدمهايي كه از آنها بدشان مي‌آيد، سيب‌زميني بريزند و با خود به مدرسه بياورند.


       بچه‌ها روز بعد با كيسه‌هاي پلاستيكي به مدرسه آمدند. در كيسه‌ها 2، 3 و بعضي‌ها 5 سيب‌زميني داشتند. معلم به بچه‌ها گفت: بمدت يك هفته هركجا كه مي‌روند كيسه پلاستيكي‌شان را باخود ببرند. بچه‌ها نيز چنين كردند.

       روزها به همين ترتيب گذشت و بچه‌ها كم‌كم از بوي بد سيب‌زميني‌هاي گنديده، شكايت مي‌كردند. آنهايي كه سيب‌زميني بيشتري داشتند علاوه بر بوي بد آن از حمل بار سنگين نيز خسته شده بودند.

بالاخره بعد از يك هفته بازي تمام شد. معلم از بچه‌ها پرسيد:
از اينكه يك هفته سيب‌زميني‌ها را با خود حمل مي‌كرديد، چه احساسي داشتيد؟
معلم پس از شنيدن ناراحتي و سختي بچه‌ها، منظور اصلي خود از اين بازي رااينگونه توضيح داد.

       اين درست شبيه وضعيتي است كه شما كينه آدم‌هايي كه دوستشان نداريد را در دل نگه مي‌داريد و همه جا با خود مي‌بريد. بوي بد كينه و نفرت قلب شما را فاسد كرده و شما آن را همراه خود حمل مي‌كنيد.


 نکته اخلاقی داستان:
      حالا كه شما بوي بد سيب‌زميني‌ها را فقط براي يك هفته نتوانستيد تحمل كنيد، پس چطور مي‌خواهيد بوي بد نفرت را براي تمام عمر در دل خود تحمل كنيد؟!

 

تا چه اندازه محبوب هستید؟

تا چه اندازه محبوب هستید؟

آزمون

شما تا چه اندازه محبوب هستید؟ پرسشنامه زیر نشان می دهد ه تا چه اندازه با دیگران کنار می آیید ، و آیا از توانمندی برخوردارید که بر مهارت های اجتماعی خود بیفزایید.
1- در ماه گذشته دو بار یا بیشتر برای شرکت در جلسات اجتماعی دعوت شده ام.
درست                  غلط
2- دوستانم درباره مشکلات شان از من نظرخواهی می کنند.
درست                  غلط
3- وقتی کسی درباره ی من لطیفه ای تعریف می کند، به اتفاق دیگران و بدون این که خجالت بکشم می خندم.
درست                  غلط
4- بعضی از دوستانم اسرار محرمانه شان را با من در میان می گذارند .
درست                  غلط
5- وقتی از موضوعی ناراحتم ، آن را با دوستی در میان می گذارم .
درست                  غلط
6- در دو سال گذشته دست کم در دو گروه حضور فعال داشتم .
درست                  غلط
7- من اغلب از طریق دوستانی که از پیش دارم با دیگران دوست می شوم.
درست                  غلط
8- من با توجه به منافع مشترک با اشخاص دوستی می کنم .
درست                  غلط
9- از هر سه برنامه اجتماعی ، در یکی از آن ها دیر می رسم .
درست                  غلط
10- دوست ندارم به دیگران وابسته شوم و دیگران هم تشویق نمی کنم که به من وابسته شوند.
درست                  غلط

محاسبه امتیازات

با توجه به جواب های زیر، به هر جواب مشابه یک امتیاز بدهید.
1- درست   2- درست   3- درست   4 – درست   5 -  درست   6 – درست   7 – غلط   8 -  غلط   9 – غلط   10- غلط

امتیاز 10-8 : شما از محبوبیت زیادی برخوردارید.

امتیاز 7-5 : مانند اغلب ما محبوبیت شما در حد متوسط است .

امتیاز 4-0 : شما مردمی نیستید و بیشتر شخصی درون گرا به حساب می آیید.
توضیحات

درباره محبوبیت بررسی چندان زیادی صورت نگرفته است ، با این حال در این خصوص اطلاعاتی موجود است . اشخاص محبوب دیگران را به خود جلب می کنند. این اشخاص اغلب در زمره رهبران هستند . در محل کار ، روسا و مدیران محبوب نسبت به سایر مدیران از امتیاز بیشتری برخوردارند . غیبت کارکنان شان در محل کار کمتر است ، روحیه کارکنان بالاتر است ، تنش کمتری در محیط کار وجود دارد، و میزان بهره وری بیشتر است . افراد محبوب مهارت های اجتماعی بیشتری به دست می آورند ، زیرا با برادران و خواهران و سایرین مدت طولانی تری تبادل برقرار می سازند .

منبع : مجله موفقیت شماره 126

بازی شگفت انگیز مغز

 

            ١- در صورتی که حرکت نقطه متحرک را تعقیب کنید تنها یک رنگ را می بینید، صورتی.

٢- حالا لحظاتی به علامت + که در وسط قرار دارد خیره شوید. نقطه متحرک را پس از لحظاتی به رنگ سبز خواهید دید.

٣- حالا زمان بیشتری را بر روی علامت + تمرکز کنید، پس از لحظاتی نقاط صورتی آهسته آهسته ناپدید خواهند شد.

عجیب اینجاست که هیچ نقطه سبزی در این عکس در کار نیست و در واقع نقاط صورتی نیز ناپدید نمی شوند. این دلیل محکمی است که ما همیشه دنیای خارج را آنگونه که هست نمی بینیم.


 

 

جشن عبادت در مدرسه توکیو

 

جشن تكليف دانش آموزان دختر مدرسه ايرانيان در ژاپن برگزار شد

خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۲۰/۰۲/۸۷‬
توكيو- جشن تكليف (عبادت ) دانش آموزان دختر  مقطع  ابتدايي مدرسه ايرانيان در ژاپن ،در محل اقامتگاه سفير جمهوري اسلامي ايران در توكيو برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با هدف گرامي داشتن رسيدن دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي مدرسه ايرانيان به سن تكليف و آشنايي آنان با اهميت ورود به اين مقطع از زندگي اشان برگزار شد، يكي از معلمان به ويژگيهاي اين دوران و تكليف ديني دانش آموزان در اين سن پرداخت .

وي همچنين در خصوص جايگاه حجاب و رعايت آن از سوي دانش آموزان ، عبادات و نماز و جايگاه آن در شكل‌گيري شخصيت افراد سخن گفت و به سوالات دانش آموزان پاسخ داد.

دراين مراسم كه با حضور اولياي دانش آموزان ايراني مقيم ژاپن برگزاري شد، جمعي از دانش آموزان به اجراي دكلمه و اجراي سرودي با مضامين مربوط به جشن عبادت پرداختند.

ناصر نعمتي مديرمدرسه ايرانيان در ژاپن نيز هدايايي شامل چادر، سجاده و مقنعه از سوي مدرسه به دانش آموزان دختر اين مدرسه اهدا كرد.

دانش آموزان سپس نماز ظهر و عصر را به امامت حجه السلام ابراهيم ساوادا از روحانيون مقيم ژاپن اقامه كردند.

آساق **‪ ** ۲۸۰**۲‬شبك ** ‪۱۵۱۲‬ 
منبع :  http://www2.irna.ir/fa/news/view/line-10/8702200114211347.htm

 
 
 
 
 
 
 
 

بزرگداشت روز معلم

سفير ايران در ژاپن از جايگاه ارزشمند معلمان تقدير كرد

خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۱۲/۰۲/۸۷‬
كليات
توكيو- سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن روز پنجشنبه ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري در مراسمي به مناسبت روز معلم، از جايگاه والا و ارزشمند معلمان تقدير كرد
.

به گزارش ايرنا، سيد عباس عراقچي در اين مراسم كه با حضور معلمان ايراني مقيم ژاپن، اوليا و دانش آموزان در سالن فردوسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو برگزار شد با استناد به آيات و روايات به جايگاه ارزشمند معلمان و نقش آنها در جامعه پرداخت.

عراقچي با اشاره به بيانات حضرت امام خميني (ره ) كه فرموده بودند معلمي نقش انبيا است، وظايف دانش آموزان را در خصوص احترام به معلمان و رعايت حقوق آنان تشريح كرد.

عراقچي ابراز اميدواري كرد: معلمان و دانش آموزان و تمامي آحاد مردم با همكاري و همدلي با يكديگر در آباد كردن ايران اسلامي كوشا باشند.

ناصر نعمتي مدير مدرسه ايرانيان در ژاپن نيز در اين مراسم در سخناني به بررسي نقش و رسالت معلمان در جامعه پرداخت.

در اين مراسم همچنين دانش آموزان ايراني مقاطع مختلف تحصيلي به اجراي سرود و دكلمه با مضامين معلم و جايگاه معلمان پرداختند كه با استقبال حاضران روبرو شد.

در مراسم بزرگداشت روز معلم با اهداي جوايزي به معلمان از تلاشهاي آنها تقدير شد.

شبد**آساق**‪۱۵۰۱**۱۰۸۰**۲۸۰‬

 

نمایشگاه ریکن

 

در تاریخ ۳۱/۱/۸۷ جمعی از دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو از انیستیتو علمی ریکن که هرساله در این روز برای عموم باز می باشد دیدن کردند. این نمایشگاه  دارای سالن های مختلفی در یک محیط بسیار وسیع است .دراین روز محققین و مسولین آزمایشگاها دست آوردهای جدید علمی را به بازدیدکنندکان  عرضه می دارند.

تهیه کننده: یکی از دانش آموزان مدرسه

 

میرزای قلب من

بوی گل بوی بهاران می دهی

                                       مثل شبنم بوی باران می دهی

آبی استی مثل آرامش به من

                                             درس خوبی درس ایمان می دهی

یک بغل لبخند با فرفره

                                           دست ما گل های خندان می دهی

تو به من با لحن خوب کودکی

                                     یاد ایام دبستان می دهی

روز معلم

یاد ژاله یاد گل های غریب

                                          مانده در اندوه گلدان می دهی

روز باران و کتاب گمشده

                                   یاد کبرای پریشان می دهی

بوی خوبی بوی بودن بوی مهر

                                          بوی لطف خاله مرجان می دهی

آب بابا نان ندارد دست تو

                                        خالی اما تو به من جان می دهی

روز معلم

خوب می دانم اگر دارا شوی

                                    به تمام کودکان نان می دهی

آشنای تشنگی های زمین

                                      تو به شبنم چشم گریان می دهی

در جهانی خالی از مهر و صفا

                                         بوی بخشش بوی احسان می دهی

روز معلم

برگ ها گر تر شد از اشک یتیم

                                               دفتری از جنس باران می دهی

میرزای کوچک قلب منی

                                                    بوی جنگل های گیلان می دهی

میهن خود را کنیم آباد را

                                        یاد فرزندان ایران می دهی

شعر از اعظم سبحانی دوست برگرفته از وبلاگ صدای معلم

درس معلم

در كلاس روزگار
درسهاي گونه گونه هست
درس دست يافتن به آب و نان
درس زيستن كنار اين و آن
درس مهر
درس قهر
درس آشنا شدن
درس با سرشك غم ز هم جدا شدن
در كنار اين معلمان و درسها
در كنار نمره هاي صفر و نمره هاي بيست
يك معلم بزرگ نيز
در تمام لحظه ها تمام عمر
در كلاس هست و در كلاس نيست
نام اوست : مرگ
و آنچه را كه درس مي دهد
 زندگيست
 
 

شعر "درس معلم" از دفتر شعر "لحظه ها و احساس" شاعر "فریدون مشیری"

برنامه امتحانات متوسطه خرداد87

بنام خدا

برنامه امتحانات خرداد ماه 87 سال اول و دوم متوسطه نظري نظام سالي واحدي

دانش آموزان و داوطلبان آزاد و دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو

روز و تاريخ

سال اول

سال دوم

رياضي‌فيزيك

علوم تجربي

چهارشنبه 1/3/1387

دين و زندگي

دين و زندگي

دين و زندگي

پنج شنبه 2/3/1387

زبان فارسي (1)

زبان فارسي(2)

زبان فارسي(2)

شنبه 4/3/1387

زبان خارجه (1)

زبان خارجه(2)

زبان خارجه(2)

دوشنبه 6/3/1387

عربي (1)

عربي (2)

عربي (2)

چهارشنبه 8/3/1387

رياضي (1)

رياضي (2)

رياضي (2)

شنبه 11/3/1387

شيمي (1 )و آزمايشگاه

شيمي (2 )و آزمايشگاه

شيمي 2 و آزمايشگاه

يك شنبه 12/3/1387

آشنايي با قوانين مهم اجتماعي*

آشنايي با قوانين مهم اجتماعي*

آشنايي با قوانين مهم اجتماعي*

دوشنبه 13/3/1387

آيين مطالعه و پژوهش*

آمار و مدلسازي

زيست شناسي 1 و آزمايشگاه

پنج شنبه 16/3/1387

فيزيك (1 )و آزمايشگاه

فيزيك (2 )و آزمايشگاه

فيزيك 2 و آزمايشگاه

يك شنبه 19/3/1387

ادبيات فارسي(1)

ادبيات فارسي (2)

ادبيات فارسي (2)

سه شنبه 21/3/1387

علوم زيستي و بهداشت

جغرافي عمومي و استان

جغرافي عمومي و استان

پنج شنبه 23/3/1387

مطالعات اجتماعي

هندسه (1)

هندسه (1)

 

تذكر: 1-   

تذكر: 1-  دروسی که  با علامت * مشخص شده است  ویژه داوطلبان آزاد می باشد اینگونه دانش آموزان

 باید جزوه مربوطه را از دفتر مدرسه تهیه نمایند

  ۲- از د روس قرآن سال اول تا 4 نمره و سال دوم تا 4 نمره و زبان خارجه تا 10 نمره امتحان شفاهي

 از داوطلبان آزاد بعمل آيد و در ليست جداگانه ثبت و همراه اوراق امتحاني ارسال گردد.

 

3- ساعت امتحان 3:30 عصر می باشد

سوال وپاسخنامه المپیاد ریاضی

قابل توجه دانش آموزان عزیز

سوالات وپاسخنامه المپیاد ریاضی مدارس خارج از کشور در آدرس زیر قرار داده شده است جهت مشاهده به آدرس زیر مراجعه نمایید

 

http://www.anjoman.ir/Fa/Default.aspx

برنامه امتحانات مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توکیو خرداد 87

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

تبریک سال جدید

اربعين حسيني

فرا رسيدن اربعين حسيني تسليت باد

جشن انقلاب

به ابتكار دانش آموزان وبخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توكيو روز شنبه   ۲۷/۱۱/۸۶  طی برگزاری مراسم باشكوهي با حضور دانش آموزان وساير ايرانيان مقيم ژاپن فرارسيدن بيست و نهمین سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي  گرامي داشته شد.

 دراين مراسم كه به ابتكار دانش آموزان مدرسه ايرانيان وبخش فرهنگی سفارت در محل سالن اجتماعات سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو برگزار گردید، دانش آموزان ايراني با برگزاري برنامه‌هاي متنوعي اين روز باشكوه را گرامي داشتند.

در اين مراسم دانش آموزان دختر و پسر مقاطع مختلف تحصيلي علاوه بر اجراي مسابقه، دکلمه و مشاعره، سرودهاي متنوعي رااجرا كردند كه با استقبال حاضران روبه رو شد.

در پايان مراسم نيز از طرف  مدرسه جمهوری اسلامی ایران  به دانش آموزان برگزيده در زمينه هاي مختلف جوايزي اهداء  گردید.

لینگ های مرتبط با موضوع :

http://www2.irna.ir/fa/news/view/line-7/8611273111194402.htm

http://www2.irna.ir/fa/news/view/line-3/8611276537215258.htm

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

زنگ انقلاب

راس ساعت    ۹:۳۳  ‪   دقيقه  صبح روز جمعه ۱۲بهمن  86 همزمان با ورود حضرت امام خمینی  (ره) به ميهن اسلامي زنگ انقلاب درمدرسه جمهوري اسلامي ايران توكيو به صدا درآمد.

 در اين مراسم ضمن توزيع شيريني بين دانش آموزان مدير مدرسه و یکی از همکاران  در جمع دانش آموزان مدرسه  حاضر ودر باره نهضت امام خمینی وسالگرد ورود ایشان به میهن اسلامی سخنرانی نمودند

در این مراسم که با حضور همه دانش آموزان ومعلمان مدرسه صورت پذیرفت همکاران از خاطرات انقلاب وشعارهای آن زمان برای دانش آموزان گفتند .

                                                          

 

 

در پايان مراسم نيز دانش آموزان شعارهاي زمان انقلاب سر دادند و با یادآوری خاطرات انقلاب در کلاسهای درس حاضر شدند. همچنین لازم به ذکر است که جهت آگاهی دانش آموزان بریده روزنامه های آن دوران وپوسترهای  انقلاب نیز  در راهروهای مدرسه نصب گردید.

نشست محرم

 
نشست "هویت و بلوغ دینی" در مدرسه ایرانیان در ژاپن برگزار شد
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

نشست " هویت وبلوغ دینی " روز چهارشنبه با حضور دانش آموزان مقاطع راهنمایی ودبیرستان در مدرسه ایرانیان در ژاپن

برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین " حبیب الله ارزانی " از روحانیون اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ژاپن در این نشست

در خصوص هویت وبلوغ دینی سخنانی را بیان نمودند .

ارزانی در این نشست همچنین با استناد به آیات وروایات هویت دینی وبلوغ دینی سخنانی را بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود به سوالات دانش آموزان در زمینه های مختلف هویت وبلوغ دینی وهمچنین نقش تحقیق در کسب هویتی

دینی وفردی افراد توضیحاتی را ارایه کرد .

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در ادامه برنامه های فرهنگی خود در ایام محرم در مدرسه ایرانیان در نشستی صمیمی با

دانش آموزان مقطع ابتدایی با آنان به زبان کودکانه در خصوص دین مبین اسلام وماه محرم سخن گفت .

در این نشست همچنین مسابقه ای فرهنگی برای آشنایی با اسلام ومحرم برگزار وهدایایی به دانش آموزان اهدا شد.

در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر وعصر با حضور دانش آموزان ومعلمان مدرسه به امامت حجت الاسلام والمسلمین ارزانی

برگزار گردید

 

 

  

محرم

.
 

باز طوفانی شده دریای دل

موج سر بر ساحل غم میزند

باز هم خورشید رنگ خون گرفت

بر زمین نقشی ز ماتم میزند

 

باز جام دیده ها لبریز شد

باز زخم سینه ها سر باز کرد

در میان ناله و اندوه و اشک

حنجرم فریادها آغاز کرد

عید غدیر

 

فرا رسيدن عيد سعيد غدير خم مبارك باد

 

عرفه

روز عرفه

تا بال به بال عشق بستی*تا هست جهان همیشه هستی

روز عرفه، روز شناخت است. عرفه روزي است كه خداي سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خويش فرا مي خواند و خوان كرم و احسان و لطف خود را براي آنان مي گسترد و درهاي مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روي آنان مي گشايد.

امروز روز نهم ذیحجه روز عرفه است، روزی که زائران سپیده دم صبح راهی عرفات شدند تا در جوی مملو از ایمان، خشوع و خضوع استغفار کرده و ارکان اصلی حج را به جا آورند.

زائران در روز نهم ذیحجه، روز عرفه، آداب و رسوم و مناسک دینی خود را به جا می‌آورند و خود را برای دیگر اعمال این ایام آماده می‌کنند. روزی که صدها هزار زائر خانه خدا به عرفات رفته‌اند و در این روز بزرگ به درگاه خداوند متعال تضرع می‌کنند، روزی که آنها خواستار تقرب به درگاه احدیت هستند. روزی که خواهان بخشش گناهان و تولدی دوباره‌اند. در این روز خدا دینش را کامل کرده و نعمتش را تمام.

صحرای عرفات در 21 کیلومتری شمال مکه واقع شده و تپه کوچکی  است که حدود 250 متر از سطح دریا بالاتر و کوهها آن را احاطه کرده اند.

در این روز حجاج بیت الله الحرام استغفار می کنند و پاک و عاری از هر گناه می شوند، همچون کودکی که تازه زاده شده است. در این روز صدای دعا و انابه بنده به درگاه احدیت قطع نمی شود و استغاثه بنده از پروردگارش تا عرش می رود.

زائران پس از ادای نماز ظهر و عصر در عرفات مانند سنت پیامبر اکرم (ص) رو به قبله ایستاده، تا زمان غروب خورشید این حالت را حفظ ، به دعا خوانی خود ادامه می دهند و به تفکر و تأمل در اعمال خود پرداخته و توبه و انابه سر می دهند. آنها پس از وقوف در عرفات از طلوع خورشید تا غروب، به سوی مزدلفه برای شب زنده داری رفته و در آنجا بیتوته می کنند و به عبادت و راز و نیاز می پردازند.  آنها نماز مغرب و عشا را در مزدلفه به جا می آورند و تا صبح فردا (عید قربان) شب زنده داری کرده و به دعا و مناجات می پردازند.

زائران خانه خدا 10 ذیحجه بار دیگر به منی باز می گردند تا قربانی کنند، رمی جمرات و مراسم عید قربان را برگزار کنند تا حج آنها کامل شده و نام حاجی را بر خود نهند.

رمی جمرات را طی سه روز متوالی (ایام تشریق) انجام می‌دهند. در نیمه‌های شب ضعیفان، زنان، پیران و بیماران آنگونه که پیامبر اکرم(ص) به این گروه اجازه داده بود، رمی جمرات را به جا می‌آورند و بقیه تا صبح فردا صبر کرده و دعا می‌خوانند و به عبادت می‌پردازند. سپس مناسک حج به پایان می‌رسد و به منظور طواف افاضه و خارج شدن از احرام  به مکه می‌روند.

وجه تسميه آنرا چنين گفته اند كه جبرائيل عليه السلام هنگامي كه مناسك را به ابراهيم مي آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت «عرفت» و او پاسخ داد آري، لذا به اين نام خوانده شد. و نيز گفته اند سبب آن اين است كه مردم از اين جايگاه به گناه خود اعتراف ميكنند و بعضي آن را جهت تحمل صبر و رنجي ميدانند كه براي رسيدن به آن بايد متحمل شد. چرا كه يكي از معاني «عرف» صبر و شكيبايي و تحمل است. (1)

ثبت نام کنکور سراسری

به اطلاع علاقمندان ثبت نام آزمون سراسری سال ۸۷ می رساند که توزیع

دفترچه وکارت اعتباری از روز دوشنبه ۱۹/۱۰/۸۶  در مدرسه جمهوری

اسلامی ایران آغاز شده است علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه

راهنمای ثبت نام وکارت اعتباری آن به مدرسه جمهوری اسلامی ایران در

توکیو مراجعه نمایند.

 زمان مراجعه :از ساعت  ۸صبح تا ۲عصر روزهای دوشنبه تا جمعه

تلفن تماس۳۴۴۶۸۸۸۲-۰۳

 

نظام آموزشی ژاپن

آدرس زیر نظام آموزشی ژاپن را تجزیه وتحلیل نموده است

در صورت علاقه به آن مراجعه نمایید

http://www.iranculture.org/pdf/research/edupol/japan.pdf