مبانی شبکه : سخت افزار شبکه ( بخش اول )
در مجموعه مطالبی که با این هدف بر روی وبلاگ منتشر خواهد شد با مفاهیم مهم و کلیدی شبکه آشنا خواهیم شد تا از این رهگذر بتوانیم یک شبکه عملیاتی را ایجاد نمائیم . برای مطالعه این مقاله بر روی ادامه مطلب کلیک کنید . ادامه مطلب ...
دوست عزیز ، برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی روبوتیک اینجا را کلیک کنید .
دامنه (Domain) چیست ؟
فرض کنید آدرس سایتی www.yahoo.com باشد در این صورت قسمت بعد از www یعنی yahoo.com اصطلاحا Domain یا دامنه نامیده می شود. جهت قرار دادن سایت مورد نظر شما در اینترنت باید حتما Domain شما ثبت شده باشد و بر روی یک فضای اینترنتی بنام هاست Host تنظیم گردد . (ادامه مطلب را کلیک کنید )
انیمیشنی ایجاد کنید که طی ۲ ثانیه ابتدای آن ، نمونه زیر ضمن تغییر رنگ تا ۵/۱ برابر بزرگتر شده در ۲ ثانیه بعدی ، نمونه تغییر مکان پیدا کرده و در همین حین شفافیت آن افزایش یابد .
راهنمایی : برای درج نمونه مراحل زیر را انجام دهید :
Window>Other panels>Common Libraries>Buttons>Librariy Buttons>Arcade Buttons
دوستان زیادی از من تفاوت سه واژه Spam , Worm , Trojan رو خواستند . (لطفا روی ادامه مطلب کلیک کنید )
ادامه مطلب ...ping چیست ؟
ping دستوری است که مشخص میکند که آیا یک کامپیوتر خاص که ما ip یا domain آن را میدانیم، روشن و فعال (Active) هست یا نه. و اینکه اگر فعال باشد مدت زمان رسیدن بستههای tcp/ip از آن کامپیوتر به کامپیوتر ما چقدر است. کاربرد این دستور به صورت زیر است:
ping ip-or-domain که به جای ip-or-domain باید شماره ip و یا domain آن(اگر داشته باشد) را میگذاریم.
مثلا ping sazin.com را در command prompt تایپ کردم و به نتایج زیر رسیدم :
Pinging sazin.com [63.148.227.65] with 32 bytes of data: Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=1402ms TTL=105Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=941ms TTL=105Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=981ms TTL=105Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=851ms TTL=105 Ping statistics for 63.148.227.65: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 851ms, Maximum = 1402ms, Average = 1043ms این نتایج نشان میدهد که sazin.com فعال است.
حالا به کامپیوتری با ip شماره 63.148.227.65 (که همان sazin.com است)، ping میکنم. نتایج همان است فقط با تغییراتی در سطر اول. (البته time که معنای مدت زمان رسیدن پکت را میدهد، با توجه به ترافیک شبکه، کم و زیاد خواهد شد). برای ping کردن به این ip ، دستور 63.148.227.65 ping را صادر میکنم :
Pinging 63.148.227.65 with 32 bytes of data: Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=861ms TTL=105Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=852ms TTL=105Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=851ms TTL=105Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=881ms TTL=105 Ping statistics for 63.148.227.65: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 851ms, Maximum = 881ms, Average = 861ms فرض کنید که به یک ip که فعال نیست، ping کنیم:
Pinging 217.66.196.1 with 32 bytes of data: Request timed out.Request timed out.Request timed out.Request timed out. Ping statistics for 217.66.196.1: Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms که نشان میدهد که آن ip در آن لحظه فعال نیست.
البته تمام مطالبی که در بالا ذکر شد، در حالتی است که مستقیما به اینترنت وصل شدهاید و یا اگر از طریق شبکه محلی به اینترنت وصل هستید، شبکه شما به درستی پیکربندی شده باشد. اصولا ping یکی از بهترین دستورات برای پیدا کردن ایراد در شبکه است.
تهیه شده توسط محمد دلشاد سرگروه کامپیوتر - دوحه قطر
Server Hardware
Although servers can be built from commodity computer components—particularly for low-load and/or non-critical applications—dedicated, high-load, mission-critical servers use specialized hardware that is optimized for the needs of servers.
For example, servers may incorporate “industrial-strength” mechanical components such as disk drives and computer fans that provide very high reliability and performance at a correspondingly high price. Aesthetic considerations are ignored, since most servers operate in unattended computer rooms and are only visited for maintenance or repair purposes. Although servers usually require large amounts of disk space, smaller disk drives may still be used in a trade-off of capacity vs. reliability.
CPU speeds are far less critical for many servers than they are for many desktops. Not only are typical server tasks likely to be delayed more by I/O requests than processor requirements, but the lack of any graphical user interface (GUI) in many servers frees up very large amounts of processing power for other tasks, making the overall processor power requirement lower. If a great deal of processing power is required in a server, there is a tendency to add more CPUs rather than increase the speed of a single CPU, again for reasons of reliability and redundancy.
The lack of a GUI in a server (or the rare need to use it) makes it unnecessary to install expensive video adapters. Similarly, elaborate audio interfaces, joystick connections, USB peripherals, and the like are usually unnecessary.