گروه آموزش کامپیوتر مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر

این وبلاگ توسط گروه کامپیوترشاخه کاردانش راه اندازی شده وبه معرفی و آموزش استانداردهای شاخه کاردانش می پردازد.

گروه آموزش کامپیوتر مدارس جمهوری اسلامی ایران در قطر

این وبلاگ توسط گروه کامپیوترشاخه کاردانش راه اندازی شده وبه معرفی و آموزش استانداردهای شاخه کاردانش می پردازد.

جلسه اول

آموزش اکشن اسکریپت : جلسه اول

خواهید دید که اکشن اسکریپت از کجا آمده است . برداشتی کلی از برنامه اکشن اسکریپت به دست می آورید. می آموزیم که اکشن اسکریپت چه نوع کارهایی را می تواند انجام دهد .


جلسه ۱

اکشن اسکریپت زبان برنامه نویسی ماکرومدیا فلش است . این زبان شبیه دیگر زبان های برنامه نویسی ، از قواعد خاصی برخوردار است. البته برای آموختن اکشن اسکریپت ، نیازی نیست که زبان های برنامه نویسی دیگر از قبیل جاوا، و C بدانید . برای شروع آموزش اکشن اسکریپت ،ابتدا ببینیم اکشن اسکریپت دقیقاَ چیست ، و چه کارهایی انجام می دهد، و با برنامه فلش چگونه ارتباط برقرار می کند.

اسکریپت ها چه هستند ؟

اکشن اسکریپت زبان برنامه نویسی فلش  است . زبان برنامه، فهرستی از دستورات است که به کامپیوتر می گوید چه کارهایی انجام دهد . کامپیوتر این دستورات را دقیقاَ به همان گونه که گفته شده اند اجرا می کند .

برنامه های کوچک داخل فلش

یک برنامه یا همان اسکریپت در داخل یک محیط موجودیت پیدا می کند . در مورد اکشن اسکریپت ، این محیط عبارت از فیلم فلش است . اسکریپت می تواند به فیلم فلش بگوید چه کارهایی را انجام دهد . در برخی موارد ؛ اسکریپت می تواند چیزهای دیگری را نیز تحت کنترل بگیرد . از قبیل کنترل مرور گر وب کاربر یا سیستم عامل کامپیوتر . اما اغلب اسکریپتهای ما می توانند فقط آنچه که داخل فیلم فلش را کنترل کنند .

اسکریپت ها می توانند به کوچکی یک سطر و یا بر عکس به بلندی هزاران سطر باشند . از نظر جای گیری در فیلم نیز می توانند در یک قسمت از فیلم قرار گیرند یا اینکه در سراسر آن پراکنده شوند . بعضی از افراد مجموعه اسکریپت های موجود در یک فیلم فلش را به عنوان یک برنامه واحد در نظر می گیرند، در حالی که دیگران هر یک از اسکریپت های منفرد موجود در فیلم فلش را به عنوان یک برنامه مجزا از اسکریپت های دیگر در نظر می گیرند.(مانند اینکه یک کتاب را به صورت یک جلدی یا چند جلدی در نظر بگیریم) . هر دوی این توصیف ها از نظر فنی درست هستند زیرا یک برنامه منفرد را میتوانیم این طور توصیف کنیم که از چندین برنامه های کوچک تر تشکیل شده است .

ادامه دارد.......

نظرات 1 + ارسال نظر
۲۴ پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:27

سلام آقای دلشاد
امیدوارم که حالتون خوب باشه عید رو به شما و خانواده گرامیتان تبریک عرض می کنم هنوز هم به یادتان هستیم دلمون واستون خیلی تنگ شده هیچ وقت فراموشتون نخواهیم کرد .
خدانگهدار

سلام من هم عید سعید فطر رو به شما و خانواده عزیزتون تبریک میگم .
دلم براتون تنگ شده و دوستتون دارم و همیشه یادتون خواهم موند
خدانگهدارتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد